9 Ekim 2009 Cuma

aman nobel canım nobel

obomba.jpg

bir uyandım, barack obama nobel barış ödülü almış. önce şaka yapıyorlar sandım. ki sunucular, az sonra "hehe inandınız mı yoksa," diyecek gibiydi. inanılmayacak ne var halbuki, nobel işte.
nobel'le de ilgili bir şeyler var aklımda; tabi her zamanki gibi hatırlayamadım. vikipediye baktım: " nobel ödülünün kaynağı dinamit ticaretidir. alfred nobel, dinamiti icat ettikten sonra avrupa'da savaşan taraflara satarak dünyanın parasını kazanmış ve vasiyeti gereği bu ödülü armağan etmiştir."
"heh," dedim, "buydu."

1 yorum:

l dedi ki...

dengelerin bu derece alt üst olduğu bir başka dönem olmamıştır sanırım şimdiye kadar.
kim nerede duruyor, o derece belirsiz ki...
bir kez daha anlıyorum ki, her gün yaşanan buna benzer onca örnekten sonra, gidişat kötü...
kafalarımız karışık ve bu karışıklık tam da istendiği gibi yapıyor görevini.
şimdi, bu andan itibaren, "barış taraftarlığı" nasıl tanımlanacak?
barışa gerçekten çaba harcayan pek çok insan nerde yer alacak?
ne zor sorular bunlar artık...

Yorum Gönder